استیبل کوین ها ریسک کمتری نسبت به سپرده های بانکی سنتی دارند

استیبل کوین

مقاله تحلیلگر سابق فدرال رزرو : استیبل کوین ها ریسک کمتری نسبت به سپرده های بانکی سنتی دارند

 

 

به گفته برندان مالون، تحلیلگر سابق هیئت مدیره فدرال رزرو، نگهداری استیبل کوین ها ممکن است نسبت به سپرده های بانکی سنتی ریسک کمتری داشته باشد.

مالون به نمایندگی از شرکت تحقیقاتی و سرمایه‌گذاری فناوری، پارادایم، در روز چهارشنبه گفت که استیبل کوین‌ها به دلیل ماهیت سختگیرانه ناشرانی که دارایی های خود را مدیریت می‌کنند، ذاتاً کمتر در معرض خطرهای سیاست های بانکی نسبت به سرمایه گذاری در بانک‌های واقعی هستند.

 

استیبل کوین‌ چیست ؟

استیبل کوین‌ها توکن‌های مبتنی بر بلاک چین هستند که به یک ارز فیات یا سایر دارایی‌های «پایدار» – اغلب به دلار آمریکا – متصل هستند. آن‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تحت شرایط خاصی از کارایی انتقال‌ها و خدمات بلاک چین بهره‌مند شوند، در حالی که در معرض نوسانات رمزارزهای رایج مانند بیت‌کوین (BTC) و اتر (ETH) قرار نگیرند.

دو استیبل کوین بزرگ از نظر ارزش بازار امروز، USDT تتر و USDC  هستند که در مجموع بیش از 100 میلیارد دلار ارزش دارند. ناشران هر دو توکن گزارش‌های منظمی را در مورد ترکیب ذخایر خود منتشر می‌کنند که معمولاً فقط شامل نقدینگی و بدهی کوتاه‌مدت دولت است.

 

صرافی ارز دیجیتال ساترکس , راه امن شما برای ورود به دنیای رمزارزها

 

و در مقابل استیبل کوین‌ ها :

در مقابل، تجارت بانکداری می تواند “بسیار پرخطر” باشد، زیرا بانک ها اغلب از سپرده های مشتریان برای سرمایه گذاری در دارایی های طولانی مدت استفاده می کنند. اگر در این مدت ارزش اسمی آن دارایی ها به میزان قابل توجهی کاهش یابد، افزایش سپرده ها باعث می شود بانک نتواند تمام درخواست های برداشت را برآورده کند.

این دقیقاً همان چیزی است که برای بانک سیلیکون ولی (SVB) قبل از سقوط در ماه مارس رخ داد. این بانک فاش کرد که اوراق قرضه بلندمدت خود را با زیان خالص 1.8 میلیارد دلاری فروخته است که باعث شد سپرده گذاران برای خروج پول های خود به بانک هجوم ببرند .

جالب اینجاست که USDC Circle نیز در آن زمان پیوند خود را با دلار از دست داد، زیرا ناشر بیش از 3 میلیارد دلار از ذخایر خود را در قالب سپرده های بانکی در SVB نگهداری می کرد.

مالون افزود: «چارچوب مدیریت ریسک قابل اجرا برای استیبل کوین‌ها باید برای مدیریت ریسک‌های منحصربه‌فرد مرتبط با استیبل کوین‌ها طراحی شود که با ریسک‌هایی که در بانکداری سنتی ایجاد می‌شوند متفاوت است».

 

ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال ساترکس

قانون استیبل کوین

شب گذشته، کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان، قانون شفافیت برای پرداخت پایدار کوین‌ها در سال 2023 را به صحن مجلس برد و آن را در زمره اولین قوانین متمرکز بر رمزنگاری قرار داد که ممکن است در ایالات متحده به قانون تبدیل شود.

با این حال، جلسه قبلی بحث برانگیز بود: پاتریک مک‌هنری، رئیس کمیته، کاخ سفید را به دلیل شکست در مصالحه کافی در مذاکرات درباره این لایحه سرزنش کرد، در حالی که دموکرات‌ها مک‌هنری را به عجله در رأی‌گیری متهم کردند.

رای 29-21 تقریباً مستقیماً بر خطوط حزبی منتهی شد و تنها سه دموکرات به آن رای مثبت دادند. عدم دستیابی به حمایت بزرگ دو حزبی ممکن است مانعی برای این طرح در صورت رسیدن به سنا تحت کنترل دموکرات ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه ارز دیجیتال

همین الان با وارد کردن ایمیل خود می توانید در خبرنامه عضو شوید

من را در خبرنامه عضو کن
close-link

ثبت نام اولیه و دریافت صد هزار تومان اعتبار اولیه

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند و هر سوالی که دارید را با حوصله پاسخ دهند تا بتوانید به راحتی ثبت نام کنید و صد هزار تومان اعتبار اولیه دریافت کنید
درخواست مشاوره رایگان
close-link