پیش بینی قیمت بیت کوین در بحبوحه خریدهای میکرواستراتژی

بیت کوین

پیش بینی قیمت بیت کوین: در بحبوحه خریدهای میکرواستراتژی, قیمت بیت کوین به بیش از 38000 دلار افزایش پیدا کرد .

 

بیت کوین اخیراً شاهد افزایش ارزش خود بوده  و در روز جمعه با بیش از 0.50 درصد افزایش قیمت، بیش از 38200 دلار معامله شد. این افزایش تا حدی ناشی از حرکت MicroStrategy (یک شرکت سرمایه گذاری بین المللی ) برای تقویت ذخایر بیت کوین خود( شامل فروش قابل توجه سهام خود به مبلغ 750 میلیون دلار و خرید قابل توجه 593 میلیون دلاری بیت کوین ) می باشد .

به موازات این خرید ها، حوزه ی ارزهای دیجیتال پر از خبرهای ضد و نقیض است .  SEC خواستار نظارت بر استیبل کوین های دلاری شده و در عین حال از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC ها)  انتقاد می کند. علاوه بر این شتاب دهنده ی مالی بلک راک یک مدل جدید برای ETF بیت‌کوین پیشنهاد کرده است، اقدامی با هدف رفع نگرانی‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار و احتمالاً باز کردن یک راه جدید برای تأیید ETF بیت کوین .

از طرفی اقدامات و اظهار نظرهای اخیر SEC حس خوش‌بینی جدیدی را به بازار تزریق کرده و انتظارات برای راه‌اندازی ETF بیت‌کوین را افزایش داده است.

 

صرافی ارز دیجیتال ساترکس  … راه امن شما برای ورود امن به دنیای ارزهای دیجیتال

 

پیشنهاد فروش سهام 750 میلیون دلاری MicroStrategy و سرمایه گذاری بیت کوین

مدت هاست که MicroStrategy ( یک شرکت تجزیه و تحلیل اطلاعات و سرمایه گذاری مالی )، به طورمستمر دارایی بیت کوین خود را افزایش می دهد . این شرکت 16130 بیت کوین جدید به قیمت 593.3 میلیون دلار خریداری کرد و مجموع دارایی بیت کوین خود را به 174530 عدد بیت کوین افزایش داد و این یعنی بیش از 10 درصد افزایش دارایی بیت کوین این شرکت .

این شرکت از آگوست 2020 و تحت هدایت مایکل سیلر،  شروع به انباشت بیت کوین به عنوان دارایی ذخیره خود کرد. تا 29 نوامبر، دارایی بیت کوین آنها تقریباً 6.6 میلیارد دلار ارزش داشت. این خرید اخیر میانگین قیمت خرید آنها را به 30252 دلار افزایش داد. همزمان، MicroStrategy پیشنهاد فروش 750 میلیون دلار سهام خود به Cowen and Company , با هدف افزایش میزان دارایی بیت کوین خود داده است .

پس از این اطلاعیه، سهام MicroStrategy   با کاهش 0.82 درصدی مواجه شد. با این حال، این شرکت در حال حاضر سود قابل توجهی در حدود 900 میلیون دلار در سرمایه گذاری های بیت کوین خود به دست آورده است، به ویژه زمانی که قیمت ها از مرز 35 هزار دلار فراتر رفت. این پیشرفت به طور مثبت بر قیمت بیت کوین امروز تأثیر می گذارد و نشان دهنده علاقه سازمانی و سرمایه گذاری مداوم در ارزهای دیجیتال است.

 

تام ایمر از نظارت استیبل کوین حمایت می کند و از CBDC ها انتقاد می کند

تام ایمر، نماینده اکثریت مجلس نمایندگان، اخیراً در یک رویداد سیاست گذاری انجمن بلاک چین سخنرانی کرد و در آنجا مخالفت شدید خود را با ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) اعلام کرد. ایمر به عنوان یکی از اعضای برجسته کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان، از مدافعان صریح صنعت ارزهای دیجیتال بوده است. او نگرانی های جدی در مورد استفاده از CBDC ها به عنوان ابزاری برای نظارت ابراز کرد و چنین جهتی را غیرقابل قبول دانست.

ایمر در پیشبرد قوانینی که دولت را از صدور CBDC منع می کند، نقش بسزایی داشته است. او همچنین در حمایت از ساختارهایی که بر  بازار رمزارزها و استیبل کوین ها نظارت می کنند، فعال بوده است. این تلاش ها با تصویب لایحه ای توسط کمیته وی در ماه سپتامبر به اوج خود رسید. علیرغم این پیشرفت، مقاومت ایمر در برابر مقررات سختگیرانه تر خزانه داری در مورد استیبل کوین ها سطحی از عدم قطعیت را در بازار رمزارزها ایجاد کرده و باعث ترس سرمایه گذاران جدید میلیارد دلاری جهت ورود به بازار رمزارزها شده است.

پیامدهای مواضع ایمر برای سرمایه گذاران و بازار گسترده ی ارزهای دیجیتال قابل توجه خواهد بود . از آنجایی که آنها به دقت تحولات نظارتی را زیر نظر دارند، اقدامات او می تواند به طور بالقوه بر قیمت بیت کوین در شرایط فعلی تأثیر مثبت یا حتی منفی بگذارد.

 

استراتژی جدید بلک راک برای ETF بیت کوین و رسیدگی به نگرانی های SEC

بلک راک  به عنوان بزرگترین شرکت “مدیریت دارایی ها و سرمایه گذاری ها” در جهان ، اخیراً با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) جلسه ای داشت تا در مورد درخواست آنها برای راه اندازی ETF بیت کوین صحبت کنند. برای رسیدگی به نگرانی های کمیسیون بورس و اوراق بهادار، بلک راک یک مدل «تجدیدنظر شده» از پیشنهاد خود را ارائه داد  که به عنوان «مدل پیش پرداخت» نیز شناخته می شود . هدف از این طرح جدید  “کاهش خطرات و مدیریت پیامدهای ترازنامه ای در طول جریان های بازخرید دارایی ها ”  و در نتیجه کاهش نگرانی های SEC اعلام شده است.

 

با این وجود SEC  همچنان از مدل نقدی سرمایه گذاری در بیت کوین حمایت می‌کند و به صرافی‌ها توصیه کرده است که از استراتژی‌های بدون خطر بیت‌کوین استفاده کنند ولی بلک راک همچنان به تبلیغات خود ادامه داده و به دنبال جلب نظر SEC برای راه اندازی صندوق ETF بیت کوین می باشد .اتفاقی که در صورت وقوع می تواند به عنوان بزرگترین نقطه ی عطف تاریخ بیت کوین , تا سال ها در دفتر خاطرات طرفداران این ارز دیجیتال ثبت و بازخوانی شود .

 

 

منبع : https://cryptonews.com/news/bitcoin-price-prediction-btc-hits-38000-amid-microstrategy-buy-sec-etf-buzz.htm

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه ارز دیجیتال

همین الان با وارد کردن ایمیل خود می توانید در خبرنامه عضو شوید

من را در خبرنامه عضو کن
close-link

ثبت نام اولیه و دریافت صد هزار تومان اعتبار اولیه

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند و هر سوالی که دارید را با حوصله پاسخ دهند تا بتوانید به راحتی ثبت نام کنید و صد هزار تومان اعتبار اولیه دریافت کنید
درخواست مشاوره رایگان
close-link