افزایش تحرک کشورها در استفاده از رمزارز -2 بانک مرکزی هنگ‌کنگ و امارات متحده عربی , قوانین همکاری بین خود در حوزه رمزارز را تصویب و اجرا می کنند .

همکاری-امارات-و-هنگ-کنگ-در-رمزارز

بانک‌های مرکزی هنگ‌کنگ و امارات متحده عربی , قوانین  همکاری بین خود در حوزه رمزارز را تصویب و اجرا می کنند .

 

هنگ کنگ و امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) پس از توافق بانک های مرکزی مربوطه (CBUAE) و مقامات پولی (HKMA) برای پیوستن به قوانین مربوط به رمزارز ها در اوایل این هفته، روابط خود را تقویت کردند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی HKMA که دیروز منتشر شد، طرفین روز دوشنبه در ابوظبی جلسه ای برای “تقویت همکاری بین بخش های خدمات مالی و حوزه قضایی” برگزار کردند.

موضوعات مورد بحث شامل زیرساخت های مالی، اتصال بازار مالی بین هر دو منطقه و “مقررات دارایی های مجازی” بود.

هر دو بانک مرکزی همچنین بحث‌هایی را بین مراکز نوآوری مربوطه خود در مورد «ابتکارات مشترک توسعه فین‌تک و تلاش‌های اشتراک‌گذاری دانش» را مطرح کردند .

CBUAE و HKMA اکنون یک گروه کاری مشترک برای ایجاد این ابتکارات، با حمایت بخش‌های بانکی هر منطقه تشکیل داده‌اند.

در بیانیه ای، رئیس کل CBUAE , خالد محمد بالاما گفت که مشتاقانه منتظر “تعامل طولانی مدت با HKMA” در مورد چنین موضوعاتی است .

وی افزود :

“در طول بحث‌های روز، ما همکاری عمیق‌تر را در چندین زمینه مهم از جمله توسعه زیرساخت‌های بازار مالی و فرصت‌های متقابل برای رشد دیجیتالی‌سازی و پیشرفت فناوری بررسی کردیم “.

پس از این نشست، هر دو بانک مرکزی سمیناری را با بانک های بزرگ هر دو منطقه از جمله بانک اسلامی ابوظبی، HSBC، بانک چین و غیره برگزار کردند.

این سمینار علاوه بر بحث در مورد فرصت‌های بازار سرمایه و زیرساخت‌های بازار مالی، به “ترتیباتی برای تسهیل تسویه تجارت فرامرزی بهتر” پرداخت.

بانک‌های مرکزی اغلب به ارزهای رمزنگاری‌شده اعتبار می دهند تا ابزاری سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر برای انتقال پول جهانی ارائه کنند.

به عنوان مثال، روسیه – که رئیس جمهور آن سال گذشته قانونی را امضا کرد که رمزارز را برای پرداخت های تجاری ممنوع می کند – علیرغم پتانسیل آن برای «آلودگی» اقتصاد روسیه، همچنان از رمزارز برای پرداخت های تجارت بین المللی خود استفاده می کند.

 

جاه طلبی های هنگ کنگ

با این حال، جاه‌طلبی‌های هنگ‌کنگ  در ارزهای دیجیتال  فراتر از تجارت بین‌المللی است: وزیر مالی منطقه، پل چان موپو، ماه گذشته تأیید کرد که هدف این منطقه تبدیل شدن به یک مرکز کاملاً تنظیم‌شده Defi و Web3 است که سرمایه‌گذاران استارت‌آپ را جذب می‌کند.

بزرگترین بانک آنلاین منطقه در ماه آوریل تأیید کرد که تسهیل تبدیل بین ارزهای رمزنگاری شده و فیات را آغاز خواهد کرد. اوایل این هفته، صرافی کریپتو Huobi تایید کرد که از این هفته یک سرویس معاملات ارز دیجیتال را برای مشتریان خرده‌فروشی و سازمانی در هنگ کنگ باز می‌کند.

در همین حال، رهبران ارزهای دیجیتال شروع به تمجید از امارات به دلیل فراهم کردن محیطی دلپذیرتر از ایالات متحده برای صنعت بلاک چین کرده‌اند.

ادی یو، مدیر اجرایی HKMA، گفت: هنگ کنگ و امارات دو مرکز مالی هستند که نقاط قوت و منافع متقابل بسیاری را به اشتراک می گذارند، و فضای زیادی برای فعالان بازار از این دو مکان وجود دارد تا با هم همکاری کنند و ارتباط را ایجاد کنند.

 

 

https://cryptonews.com/news/hong-kong-uae-central-banks-join-forces-crypto-regulations.htm

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه ارز دیجیتال

همین الان با وارد کردن ایمیل خود می توانید در خبرنامه عضو شوید

من را در خبرنامه عضو کن
close-link

ثبت نام اولیه و دریافت صد هزار تومان اعتبار اولیه

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند و هر سوالی که دارید را با حوصله پاسخ دهند تا بتوانید به راحتی ثبت نام کنید و صد هزار تومان اعتبار اولیه دریافت کنید
درخواست مشاوره رایگان
close-link